Saturday, April 4, 2009

Israel and America Part 2 イスラエルとアメリカ  その関係パート2

In my previous piece about Jewish people, I have detailed Jewish people persevered and survived under extreme persecution. Around the 1870, Jewish leaders of many nations throughout Europe decided the solution to their troubles was to recreate the historical nation of Israel. This philosophy is called Zionism.

このブログで私は前回書いた記事(3月28日)で、ユダヤ人が極端な迫害で行き残った方法を細かく書きました。1870年ぐらいに、色々な国に住んでいたユダヤ人リーダーは、会談して、ユダヤ人問題が昔のイスラエル国を再び建国をすると決まりました。この哲学は、シオニズムと呼ばれています。

These leaders pooled their resources and sent Jewish people to live and farm in the region of ancient Israel. At this time, it was a province of the Ottoman Empire. In the First World War, the area was conquered by Great Britain, and Jewish leaders saw this a great opportunity. With British help, they were able to greatly increase the number of Jewish settlements.

このリーダー達は自分達の金融を共同で集めて、古代イスラエル地区へユダヤ人若者を農業生活を行なう為に送りました。当時は、この地区がトルコオスマン帝国の一部でした。第一次世界大戦で、英国軍はこの地区を征服しました。世界中のユダヤ人のリーダー達は、この英国軍の勝利が素晴しいチャンスと思いました。英国の協力で、ユダヤ人定住の数が急に増えました。


This created resentment with the Arabic people already living there, and riots resulted. To protect themselves, the Jewish settlers created a secret underground army called the Haganah.

ユダヤ人が急に増えて、その地区に昔から住んでいるアラビア人が怒りまして、暴動事件が起こりました。ユダヤ人入植者は自分達を守る為に、ハガナーと言う秘密軍を創りました。

Then came the Second World War, and the Holocaust. The Nazi regime of Adolf Hitler in Germany conquered most of Europe. One of the main points of the Nazi philosophy was that Jews were an international problem. The solution that the Nazi’s created was to destroy the Jewish people.

それで、第二次世界大戦とユダヤ人大虐殺が有りました。ドイツのヒトラーナチ政府はヨーロッパをほとんど征服しました。ナチの哲学で、一つの中心なテーマは、ユダヤ人が国際的な問題でした。ナチ政府の解決は、全世界のユダヤ人を絶滅にさせる事でした。

So the Nazi government created camps of death were Jewish people were taken to, and killed. Virtually without exception. Many countries cooperated enthusiastically with the Nazi’s in killing and arresting Jews, particularly France and Poland. Other countries, such as Denmark, where the Jewish people were smuggled into safety in Sweden, or Italy, did not cooperate. In Holland, people hid Jews from the Nazi’s, In Hungary the government allied with Germany refused to arrest Jewish people. It was not until Germany overthrew the Hungarian government in 1944 that Hungarian Jews were gathered and killed.

それでナチ政府は死の収容所を造って、ユダヤ人を捕まえてこの収容所へ送って殺しました。ほとんど無差別にしました。多数のドイツに征服された国々が一緒懸命にユダヤ人を捕まえ殺しに、特にフランスとポーランドが、ナチ政府と協力しました。他の占領下国々,例えばデンマーク、その国のユダヤ人全員を秘密にスウェーデンへ送りました。イタリア政府もイタリア国内でユダヤ人を捕まえませんでしたし、ドイツのナチ政府に協力しませんでした。オランダで国民がユダヤ人をナチから隠しました。ハンガリーでは、政府がユダヤ人捕まりを断って、1944年でドイツ軍がハンガリー政府を壊して、それから、ハンガリーのユダヤ人を捕まえ、収容所へ送りました。

When the Allied armies over ran Germany in 1945, the survivors of the death camps were freed. All in all, some 6 million Jews, and 6 million other peoples, had been killed in the camps. For these Jewish survivors of the camps, there was only one thing to do. That was to create their own nation in the ancient territory of Israel.

1945年に、連合軍はドイツを征服して、死の収容所で生き残っている生存者を自由にしました。全部で、ユダヤ人は6百万人とその他の民族の6百万人が死の収容所で死にました。ユダヤ人生存者の気持ちで、将来の道は一つしか有りませんでした。それが、古代イスラエルで自分達の国を再建する事でした。

After the Second World War, the countries of Europe were in chaos. Most of them did not have functioning governments. Instead, the only governing force was American or Russian military civil government. In this chaos, Jewish leaders began smuggling large numbers of death camp survivors into the British ruled territory of Palestine. The British tried to create a solution between the Arabs and Jews, and in 1948 the United Nations created two states, one Jewish and one Arab, in Palestine. The Arab people attacked Jewish towns, but by 1949, the Jewish won, and the State of Israel was created.

第二次世界大戦後、ヨーロッパの国々はとても混乱な状態に成りました 。ほとんどの国で活動出来る政府は有りませんでした。アメリカ、それともロシアの軍政府しか有りませんでした。この混乱で、ユダヤ人リーダー達はだんだん数多くのユダヤ人死の収容所生存者を、英国支配中パレスチナへ秘密に送りました。英国政府はアラビア人とユダヤ人問題に解決を創ると努力しましたが、1948年に国連でパレスチナで二つの国、一つはアラビア人、もう一つがユダヤ人、を創りました。アラビア人はユダヤ人の街を攻撃して、しかし、ユダヤ人が戦争に勝ちました。1949年、イスラエルと言う国が建国しました。

To be continued. 続きます。

In the next chapter, I will write about Israeli/Arab relations in the former territory of Palestine, and how Israeli’s can influence American politics and society.

次のポスト(投稿)で、元パレスチナ地区でイスラエル人とアラビア人の関係と、どう言うふうにイスラエル人がアメリカ社会と政治に影響が出来ますかを説明します。


No comments: